ALLMÄNNA VILLKOR

Dessa villkor gäller mellan Grå Gåsen i Burgsvik AB, och privatgäster i sällskap om upp till åtta personer. För företag som har bokat en konferens eller ett möte hos oss samt för grupper på åtta personer eller fler så följer vi Visitas Allmänna villkor för konferenser, gruppbokningar och övriga arrangemang. Du finner dem här.

BOKNING & AVBOKNING

Bokning online

Vi samarbetar med Gotland Promotion, Gotland Promotion AB, ett dotterbolag till Destination Gotland AB. Vid bokning online så är det deras bokningsvikor som gäller. Via Gotland Promotion kan du också boka avbeställningsskydd.

 

Bokning via mail eller telefon

Du får gärna ringa eller maila oss om du vill ha hjälp med din bokning. Bokningarna sker då direkt i vårt system och inte via vår samarbetspartner Gotland Promotion. Vill du ha avbeställningsskydd måste du välja onlinebokning - men du kan givetvis ställa frågor till oss innan du bokar

Avboknigsregler vid mail eller telefonbokning

För boende som avbokas 14 dagar eller mer före ankomst erhåller Gåsen Out 0 kr.
För boende/arrangemang som avbokas
13 - 0 dagar före ankomst, erhåller Gåsen Out 100% av bokningens värde.
Avbokning sker genom att skicka ett mail till gasenout@gragasen.se och ange bokningsnummer. Avbokningen är gilitg när du fått berkäftelse via mail tillbaka, men gäller då från tidpunkten då du skickade mailet. Betalning sker vid bokningstillfället. Du kan välja mellan att betala med kreditkort eller Swish eller via Klarna (och därmed dela upp betalningen). För en säker hantering av kontokort så sker betalning i samband med bokning via vår partner Stripe.

 

Allmänna vilkor vid gruppbokningar

För gruppboknigar med minst åtta personer och för konferenser så gäller andra vilkor än ovan. Vänligen se Allmänna villkor för gruppbokningar

 

Vi reserverar oss för lagändringar och prisändringar som ligger utanför vår kontroll.

 

VAD HÄNDER OM NÅGOT GÅR SNETT

Om hela eller delar av Din bokning inte kan levereras enligt bokningsbekräftelsen och om ingen ersättning kan ordnas, vars skillnader mot det Du bokade är så små att det saknar betydelse för Dig t.ex. rum i samma klass så har Du rätt att avboka. Du får då tillbaka allt det Du betalat, med avdrag för värdet av de delar av bokningen, som Du ev. redan hunnit utnyttja.

Om Du har klagomål önskar vi att du framför dem omedelbart så att vi kan rätta till det på plats. Vi vill ju att din vistelse hos oss ska vara magisk. Om Du inte sökt rättelse och vi därför inte haft möjlighet att rätta till eventuella brister, kan Du inte i efterhand kräva ersättning.

Hur många får vi bo i varje rum?

Alla hotellrumspriser är avsedda för två vuxna. I rum där extrabäddar får plats utgår alltid en avgift för extrabäddar. Detta gäller även familjerum.

Och barnen - vad gäller för dem?

Barn under två år bor utan kostnad i föräldrars säng.

För barn upp till 15 kg (ca 3 år) barn-/resesäng till en kostnad. Kudde, täcke och sängkläder ingår i priset. Priset gäller per vistelse. Barn över tre år bor i extrabädd. Då ingår frukost, lakan, handdukar, badhandukar etc. En avgift tas ut per dygn.

 
På Grå Gåsen ser vi helst att barn under 10 år bor i våra familjerum eller vid våra Poolsiderum. På Gåsen Out har vi inga andra begränsningar än att det ska få plats med extrasäng.
Våra badtunnor är främst till för vuxna och barn över 15 år.

Rökning

Rökning sker utomhus på anvisade platser. Gäst som väljer att inte följa detta regelverk är skyldig att ersätta hotellet för uppkomna städkostnader vid sanering och eventuellt inkomstbortfall.

Husdjur

Ni är välkomna att ta med era husdjur till våra hotell. En extra städavgift tillkommer för husdjur. Denna bokas och betalas vid bokningstillfället för rum där husdjur är tillåtet. Djur får inte vistas i Grå Gåsens villas allmänna utrymmen, men är välkomna i restaurangen i mån av plats. Djur får inte sova i våra sängar på hotellrummen. Om de gör det så kommer hotellet att ta ut en avgift för uppkomna städkostnader.

Särskilda önskemål

Har du särskilda önskemål vad gäller mathållning (specialkost), husdjur eller anpassning av inredning av tillgänglighetsskäl, vill vi att du anger det redan vid bokningstillfället så ska vi försöka hjälpa till enligt bästa förmåga.

Force majeure

Strejk, lockout, eldsvåda, pandemier, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter, utanför hotellets kontroll, berättigar hotellet att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd

COVID-19

Här hittar ni vanliga frågor och svar om hur vi hanterar den nuvarande COVID-19 situationen. Läs mer här.